PEMINAT CIK ANNA NI... ^_^

EXCHANGE LINK JOM!!!

Friday, September 28, 2012

KAWEN KE TAK, KAWEN KE TAK???






Bila dah buat keputusan untuk melangkah kearah hubungan yang lebih serius ni perkara utama yang di fikir ialah bersediakah aku???? Kemudian muncul la pulak soalan demi soalan sampai jadi takut dan cube2 nak tarik balik keputusan...hehehe... Tu semua ganguan syaitan ye sayang2 smue...syaitan ni memang tak suke umat Islam nak nikah...

Saya ni takut sikit bab2 kawen lagi2 ramai cakap kawen ni susah, lelaki masa bercinta lain, dah kawen jadi lain, ada juga yang cakap lelaki ni masa belum dapat memang pijak semut pon tak mati (erkkk =.=) tapi bila dah dapat, mati katak la semut tu kene pijak...fuuhhh...kejam2... ^_^

Kerana terlalu risau, saya pon bertanya tentang hakikat sebenar rumahtangga pada seorang pelanggan tetap Jamu Susuk Dara... Jom Baca apa dia kate:

Saya: kak, kawen best x??

Dia: Best dr segi mane yg ana nak tau ni hehe.... Bestt jugak la dpend on kite.. Ade part best ade oart x brape best! Contoh nye best sbb laki akak leh msk klu akak x masak.. Yg x best dia x suke window soping! Hehehe...

Saya: hehehe...sbb rmai yg ckp laki dh kwen xsame mcm ms bercinta...mcm mn tu??

Dia: Huhu..yg ni mmg payah nk jwb..sbb tu depend ngan pasangan kite.. Ye la bak kate org mase kawan semua baik indah.. (Kena la baik sbb nk jaga hati awek nnt lari pulak) mcm la kite pompuan pun.. Dh kawen bebanan n tekanan bertambah...so mula la taring2 ni keluar hehehe.. Mmg asam garam umh tgga ni ade naik turun... Laki akak jenis kasar style dia (cara ckp n riak muka) mule2 mmg xleh nk blah sbb akak jenis manje n ngade2 hahaha.. Tp lame2 masing2 dh msk ngan peel .. So pandai2 la kite .. Ade mase mmg marah, geram tp semua tu kejap je laki akak x suke mrh lame2..tensen mmg tensen sbb laki bukan sekepala.. Tp bila pikir blk byk perkara dia buat utk gembirakan akak..dia ttp usaha buat yg terbaik.. Cuma kdg2 kite je xmau hargai dia hehehe.. So give n take, bincang elok2 n kite pompuan kena byk bekorban utk byk perkara.. Mmg kena jg laki betul2 sbb depa mmg byk peluang utk pompuan lain...

Saya: ayat last tu yg xsuke sgt2...hukhukhuk...nak kawen pon ase takut...

Dia: Huuu....akak xtau le bf ana mcm ne... Tp thru pengalaman n pemerhatian. Nak2 klu keje polis ni... Tp x semua cuma kebanyakan.... Mmg ade je aweknye diluar huahuahua....

Saya: adoiii...jadi mcm mn akk bt nk pastikan xde awek diluar???

Dia: Isteri cantik, ade keje bagus... Tp masih pasang lain! Soalnya dlm kelambu! Lelaki suke yg adventure mase bersama jengjengjeng.... Kite ni mmg pemalu kan...buat cmtu xmau camni xmau... So bila ade yg boleh buat lebih dr yg dia mau n lebih dr ape yg kite bg so dia syok la.... Aihhhh jenuh dik... Tp klu laki kite mmg jenis x kesah... Semua orait alhamdulilah senang la sket

Saya: aje jenuh kalo mcm tu kak...mmg lelaki xde pk lain ye...

Dia: hahaha...itu adalah 1 faktor utama nape kite kawen kan! Halal untuk bersetubuh... Sbb laki kehendak dia kerap tau..klu dia x dpt kdg emo dia lain ( tp bergantung juga pd laki tu) maybe ade yg boleh sbr, ade jenis xleh sbr n tahan nafsu, n mcm2 pesyen lg.. Ade mase bila laki nk kita lak xmau.. Ye la penat keje la , kite period la, n mcm2 alasan kite bg.. bg kite yg pompuan pulak.. Klu kite on jugak tp dlm keadaan xsedia sbb penat (otak kite otomatik set xnak) so feel bersama tu xde.. So kite pompuan xkan rase ape2 nikmat sbb dok pikir cpt la cepat la!! So dlm hal nk tolak pun nk kena ckp elok2 bg dia paham... Klu laki jenis phm xpe..klu jenis x pedulik n nk mrh je pengsan hahaha...

Saya: ala kak...seram nye ase...

Dia: Jgn takut la.. Bila dh kawen nnt tau la kita jaga laki kita dik..huhuhu.. Klu dia ttp jugak cr lain n kite dh usaha mcm2 nk pulihkan keadaan tp xmau jugak so semua ni keje Allah... Kite je yg kenal pasangan kite.... Jgn takut ini realiti n cabaran kehidupan...huhu akak nasib baik sbb laki akak dh puas enjoy n dia ckp nk cr lain pun pikir byk kali.. Ade bini sorang pun pening!! Akak ckp nk cr awek lain cr yg byk duit byk harta..hahaha... So..boleh punya...ana je yg kenal pasangan ana.. Semua perkara boleh bincang huhu... Akak pun amik mase lame nak adapt ngan kehidupan akak!! Bila kawen kite kena terima seluruh ahli kelurga n segala2nya.. Adakah anda besedia mentel n emosi?? Kuang3... Pejalanan akak kawen ngan laki aku sgt pjg kesahnye.. Huhu.. Kekasih akak tu anak aji taib!! Tp ayh akak x suke.. Laki akak ni adalah teman tp mesra akak!! Bila akak pikir balik mmg byk hikmah dgn jodoh akak ni.. Tp akak dgn ex boy akak masih baik.. Huuuuuu... So now akak realize laki akak mmg betoi2 syg akak walau cara dia x la romantik mcm org lain.. Sbb totally jiwa n peel akak x sebulu dgn dia tp akak hepi dgn life akak.. Bila kita redha dgn diri kita Allah mg kite tenang...wahhhh...terlebih sudah!!! Ni lah sedikit sebanyak kisah benar.. Dulu akak selalu menyesali mcm2... Lame2 aku redha n iklaskan hati.. Terima seadanya.. Ahli keluarganya... Jiwa pun rasa aman sekian

Saya: wah...blh bt novel...hehee...apa pndpt akk kalo kwen fmly xsuke??cth nye mak xsuke lelaki pilihan kite..

Dia: Hurm....nak kawen kena bulat hati!! Akak bg contoh jiran akak.. Mak dia mmg x suke ngan laki pilihan anak dia!! Kawen mmg bg kawen tp phm2 je la layanan yg x seberapa.. Tp klu niat kita betul ngan pekahwinan n sabar.. Walau mak x suke dia ttp balik laki bini jenguk mak dia.. Lama2 ati mak ni sejuk.. Pastu dpt pulak baby.. Mmg terus suke!!! Dlm hal camni kite kena kuat mental n emosi.. Sabar kena lebih sbb kita nk jaga ati mak bapak kita pastu hati laki kita lagi!! Klu laki yg phm xpe dia akan sabar n berusaha bg mak mentua suke dia.. Klu laki jenis ego tinggi payah sket...

Saya: tq kak..baru semangat skit..hehehe..

Dia: Hehe.. Akak dulu bertahun jugak pending nk kawen pasal ayah x suke kt anak aji taib tu!! Ayah ckp klu nk kawen ayah akan kawenkan tp lepas tu ayah xnak amik tau hal akak!! Huhu.. Sampai la akak terkawan ngan laki akak ni.. Akak ckp je laki ni nk msk minang lajuuuu je ayah akak!! Siap sponsor kawen n honeymon p pangkor!! Tu la beza dia huuu... Ape pun doa solat la ape yg patut..byk nk kena pikir..huhuhu buatlah keputusan sebaiknya pastu sanggup hadapi risiko!! Cayok k...

POINT UTAMA HASIL PERBINCANGAN NI:

1- asam garam umh tgga ni ade naik turun
2- give n take
3- bincang elok2
4- kite pompuan kena byk bekorban utk byk perkara (sebab tu kene makan JAMU, jaga badan, luar & dalam...)
5- Soal dlm kelambu
6- kena terima seluruh ahli kelurga n segala2nya
7- nak kawen kena bulat hati!!
8- Sabar kena lebih
9- buatlah keputusan sebaiknya pastu sanggup hadapi risiko!!

fuhhh...panjang betul cerita...dah macam wawancara bersame Perdana Menteri je... Tapi hasilnye, saya lebih yakin dengan keputusan saya...selebihnya saya berserah pada ALLAH yg Maha Mengetahui... 

~TAMMAT~




KEBAHAGIAAN RUMAHTANGGA BERMULA DARI BILIK TIDUR

0 comments:

Post a Comment

SEBARANG PERTANYAAN..BOLEH TINGGALKAN DISINI...SAYA AKAN BALAS SECEPAT MUNGKIN...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Second Baby

baby development
 
Copyright@ HAK MILIK CIK ANNA JAMU SUSUK DARA