PEMINAT CIK ANNA NI... ^_^

EXCHANGE LINK JOM!!!

Wednesday, November 14, 2012

HURAISY MENCARI 5 ORANG



Di hari kiamat akan keluar seekor binatang dari neraka jahanam yang bernama "Huraisy" berasal dari anak kala jengking. Besarnya Huraisy ini dari timur hingga ke barat. Panjangnya pula seperti jarak langit dan bumi.

Malaikat Jibril bertanya : " Hai Huraisy! Engkau hendak ke mana dan siapa yang kau cari? " 

Huraisy pun menjawab, " Aku mahu mencari lima orang. 

Pertama, orang yang meninggalkan solat.
Kedua, orang yang tidak mahu keluarkan zakat.
Ketiga, orang yang derhaka kepada ibubapanya.
Keempat, orang yang bercakap tentang dunia di dalam masjid; dan
Kelima, orang yang suka minum arak."

YA ALLAH....adakah kita tergolong dalam 5 orang yang dicari oleh Huraisy ini???? Jauhilah diri anda dari 5 org ini wahai sahabat ku yg dikasihi...KASIHANI LAH DIRI KITA... T_T

Susah ke solat??? kalo susah, paksa diri selama 44hari...insyaALLAH lepas 44hari, dengan senangnye anda akan melakukan solat...anda akan berasa janggal jika meninggalkannya...

Susah ke bayar zakat??? jika susah, anda bayangkan diri anda org yg fakir miskin...memerlukan bantuan...apa anda rasa jika tak ada bantuan yg dihulurkan kerana tak ada org yg bayar zakat...mmg kita yg susah payah cari duit..penat keje siang malam...tapi anda perlu sedar, kalo ALLAH tak izinkan duit tu jadi milik anda, anda tak akan dapat duit tu...bayar la zakat...bukan banyak pon...2.5% dari pendapatan bersih je...

Susah ke nak taat pada mak abah???? kalo susah, anda bayangkan anda ada anak...apa perasaan anda kalo anak anda melawan cakap anda??? tak payah tggu anak la...adik anda sendiri kalo melawan cakap anda mesti bengang kan...jadi, kalo xnak org melawan kita, diri kita sendiri jangan melawan org!!!! mak kita tanpa kekesalan mengandungkan kita 9bulan 10hari tau...tiap pagi alahan..malam2 susah tido sebab perut berat, sakit 1badan menampung berat kita dlm perut tu...nak bersalin 1 hal lg...bertarung nyawa untuk kita...tapi apa yg kita buat pada mak kita???? tu blm cite lagi siang malam menjaga kita smp ke besar...sedar la sikit...kita bukan sapa2 tanpa mak abah kita tau... 

Bercakap tentang dunia dalam masjid????ini tak isau sebab gi masjid pon tak kan???? huhuhu....

Minum arak??? Alhamdulillah saya percaya, sahabat sy semua baik2...tak mungkin minum arak...arak tu kan air kencing syaitan...baik minum air kencing sendiri je... ^_^


MUHASABAH DIRI....renung kembali apa tujuan kita lahir kat dunia ni...Semoga ALLAH S.W.T ampunkan dosa kita...amiiin... ^_^

Wallahu Ta'ala A'lam....


KEBAHAGIAAN RUMAHTANGGA BERMULA DARI BILIK TIDUR

0 comments:

Post a Comment

SEBARANG PERTANYAAN..BOLEH TINGGALKAN DISINI...SAYA AKAN BALAS SECEPAT MUNGKIN...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Second Baby

baby development
 
Copyright@ HAK MILIK CIK ANNA JAMU SUSUK DARA